Unutkanlık mı başladı? Düşüncelerinizi bulutlar mı kapladı?




Derinlemesine bir muhabbette olduğunuzu düşünün ve hararetli bir şekilde bir şey anlatıyorsunuz. Birden durdunuz ve uzun bir sessizlik oldu ve çok basit bir kelimeyi hatırlayamıyorsunuz. Kelimeyi ararken zaman geçti ve dikkat dağıldı artık konuyu toparlamak güç. Her neyse diye geçiştirdiniz.

Yaptığınız işe odaklanmışsınız. Beyin tam fonksiyon çalışıyor. Detaylar detaylar. O da ne? Birden her şey birbirine mi girdi? Yaptığınız işin doğruluğu konusunda şüpheye düştünüz ve emin olmak için baştan başlamak zorunda mı kaldınız?

Daşarıda yapılması gerekilen bir sürü işiniz var. Evden çıkmadan işleri sıraya koydunuz. Listenin ilk sırasındaki işler bitti, yola devam ediyorsunuz. Yine ne oldu!? Yolun ortasında durup ne yapacağınızı mı hatırlamaya çalışıyorsunuz. Tüm düşünceleriniz beyin fonksiyonlarınız bir sis bulutunun ardına saklanmış ulaşamıyor musunuz?

Sık görüşmeseniz de iyi tanıdığınız bir arkadaşınıza rastladınız? Adı neydi? Dilinizin ucunda ama bir türlü hatırlayamıyor musunuz? Veya bir kaç kez aynı kişiyle tanışmak nasıl bir duygu? :(

Sık kullanılmayan, çağrılmayan bilgiler çoğunlukla unutulur. Zihin bilinçli veya bilinçsiz bazı olayları unutmak ister ve bilgileri yok eder.

Bunun dışında beslenme alışkanlıkları, vitamin, mineral kaybı ve hormonal bozukluklar unutkanlığa sebebiyet verebilir. Unutkanlık yaşayan herkes Alzheimer değildir. Mesela benim fibromiyalji ile sıkıntım var ve bazen zihinsel bir bulutun içine girebiliyor çok basit bir şeyi bile hatırlayamıyorum. 

Bir kaç yıldır bu durum dikkatimi çekiyor ama üstünde durmuyordum geçen sene okuduğum bir haber üzerine hindistancevizi yağını kullanmaya karar verdim.

Alzheimer hastasına olan kocasına 6 yıl boyunca düzenli bir şekilde hindistancevizi yağı yediren kadın, eşinde ciddi bir şekilde iyileşme olduğunu gözlemlemiş. Beyni besleyerek enerji üretimini sağlayan orta zincirli trigliserit yağlarından olan hindistancevizinin de aynı işlevi göreceği düşünülüyor. Uzmanlar araştırmaya devam etsin ben de kendi yolumu çizeyim.

Yaklaşık 4 aydır çok düzenli olmasa da hindistancevizi yağı kullanıyorum. İncir çekirdeği yağı ile de destekliyorum. İncir çekirdeği yağı Omega içerir. Şimdilik düşüncelerimi örten bulutların dağıldığını biliyorum. Kelimeler normaldeki kadar hızlı çıkmıyor olabilir ama daha çabuk ulaşılabilir olduğunun farkındayım. Laboratuvarda üretilmiş bir kimyasalı alıp bir yeri tamir edeyim derken diğer yeri bozmasını istemediğimden tamamen doğal çözümlerle ilerliyorum. Beyin jimlastiği de bu işin bir parçası.

Aslında imkanım olsa, daha doğrusu imkan olsa kendime yeni bir bellek edinirdim. J Şu an böyle bir şey söz konusu olmadığına göre, daha güçlü bir hafıza için kendi mücadelemi veriyorum.


Doğal Şifa Kaynakları sayfasında görüşmek üzere

Yorumlar