Uyku Sorunu – Kaliteli Uyku Fibromiyalji


Doğal Şifa Kaynakları


Yatağa uzanmışım. Gözlerimden uyku akıyor , beynim şalteri kapatmak için uğraş içinde. Kafamın içinde bir sohbet bir sohbet çenesi düşmüş gibi devamlı konuşuyor. İçimden yeter artık diyorum. Beynimde huzur yok uykum da nasıl olsun. Uyumak ile uyumamak arasında geçen süreçte tam derinlere dalacak iken  ayaklarımda ki yanma, karıncalanma hissini bacaklarımı sallayarak savurmaya çalışıyorum. Sanki sinek kovuyorum. Öyle sallamakla geçse keşke.  Haydi!!  o uykulu halde homur homur banyoya gidip ayaklarımı  soğuk suyun altına sokuyorum. Oh! Bir ferahlık geliyor. Banyoda yatak olsa oracık da uyuyup kalacağım. Nerede!  Zaten mümkün de değil, derim pörsür istemem. J

Her gün aynı sıkıntı çekilir mi? Tabi ki çekilmez. Bedenim günü geçirecek enerjiyi toparlamak da güçlük çekiyor en ufak hareketsizlikte yığılıp kalacakmışım gibi bedenim çöktüğü yerde kalıyor. Yeter uyan uykunu organize et diyerek yatak  odamda küçük düzenlemeler yapıyorum.

Işık geçirmeyen perdeler, nefes alacak alan.  Asıl mesele huzurlu ve derin bir uyku. Üşenmedi isem oda spreyi hazırlıyorum ama benim için pratik olanı baş ucuma astığım sedir talaşı ile dolu keseye aromatik yağlardan damlatmak.

Kesenin pamuklu olmasına özen gösterirseniz emilim daha iyi oluyor. Yatmadan önce essential yağı kesenin üzerine damlatarak koku yolu ile kendime rahat bir mekan oluşturuyorum. Bu yağlar özellikle zihinsel yorgunluğun, depresyonun önüne geçme ve gevşemek için birebir. Rahatlamak için kullandığım yağların özelliklerini sonrasında değineceğim; ama önce isimleri …

Lavanta Yağı
Limon Yağı –Tüm narenciye yağları
Bergamut
Melisa Yağı
Yasemin Yağı
Ylang Ylang Yağı
Sandal Ağacı Yağı
Frankincense  

1995 yılında Japonya’da bulunan  Mie Üniversitesi,  çalışmalarında depresyonla mücadele ve bağışıklığı artırmak için narenciye kokularının olumlu etkisini  belgelenmiş. Bu bilgiyi de verdikten sonra konuya devam edelim.

Kullanılan yağların saf olması kokunun kuvvetini ve kalıcılık süresini uzatır. Kaliteli uyku  kaliteli yaşam sürmemize etkendir.  Yataktan enerjik kalkmak istiyorsanız, ister keseye yağ damlatarak,  isterseniz de sprey sistemi kullanarak evinizin her bir köşesine sıkabilirsiniz. Suyun içine 3-4 damla yeterli olacaktır. Modunuza göre odanızın kokusunu değiştirme lüksüne de sahip olduğunuzu hatırlatırım.

Güzel uykular.

Doğal Şifa Kaynakları