Koca Karı Kitabından : Artrit ve Romatizma Ağrıları




Artrit - Romatizma Ağrıları


Bir çok insan artit, tendon, romatizma gibi daha nice ağrılarla baş başa kalabiliyor..Ameliyat olana kadar bir ağrı ile yaşamının ne kadar zor ve enerji emici bir duyu olduğunu tarif etseler bu denli acı verici olduğunu tahmin edemezdim.

Ağrılar söz konusu olunca bulduğum eski bir kitaptan alıntılar yapmak istedim.. Romatizma ve eklem ağrıları için bir sürü yöntem belirtmişler. Bir çoğunu listeye eklemedim çünkü bahsedilen bitkiler nereden bulunur bilemiyorum hatta bir çoğunu henüz tanımıyorum bile. 

Benim de çocukluktan kalma romatizmasal ağrılarım oluyor. Geçen yine böyle bir ağrı olunca defne yağını ağrıyan yere uyguladım. Ayak tabanıma da sürüp sıcak su torbası ile ısıttım...Bence gayet etkili oldu.

Tavsiye edilen diğer yöntemler ise;

*Limon dörde bölünür, bir litre suyun içinde, su bir bardak kalıncaya kadar kaynatılır. Su bir gece bekletilir, sabahları aç karnına içilir.

*Defne yemişi havanda dövülür, bal ile karıştırılıp yenir.

*Defne yağı ağrıyan yere sürülerek masaj yapılır. (tecrübe edilmiştir)

*Selvi yağı sürülür.

*Defne yaprakları iyice kaynatılır, çıkan koyu suyun içine ayaklar sokulup bir süre bekletilir.

* Lahana yaprağı kat eden kalın damarlar çıkartılır ve hızla haşlanır. Lapa haline gelen lahana ağrılı yere sürülüp bandaj ile sabitlenir. 15-20 dk beklenir. Tahriş olmaması için ılık ıslak bezle temizlenir. Tahriş olması durumunda endişe etmenize gerek yok  Cilt onarıcı krem kullanılır.

Doğal Şifa Kaynakları