Bitlenmekten, her türlü haşereden kurtulmak için - Defne


Defne Yağı

Yeni bulduğum saf yağlar şevkimi arttırdı. Bu defne yağının özelliği yapraklarından çıkartılıyor olması ve kullanımının meyvesinden çıkartılan yağa oranla daha  kolay olması. Çünkü defne meyvesinden elde edilen yağı daha yoğun ve katı bir kıvama sahip.

 Bugün ki temizlik defne yağı ile yapıldı. Evin her bir köşesi defne koktuğu gibi, inanılmaz  kir çıkarttı. Belki de ev normalden daha da kirlenmişti :) ..Şaka bir yana, bu denli kuvvetli bir temizleyici olduğunu düşünmemiştim. Antiseptik özelliği nedeni ile iyi bir arındırıcı olduğunu da daha da iyi fark etmiş oldum.

Saf yağlar ekonomik de oluyor. Kullanım şeklinize ve yere göre seyreltebilir veya saf kullanabilirsiniz. Seyreltme işlemi için ister su, isterseniz de baz yağları kullanılabilinir. Kullanım yeri ve şekline  göre değişir..

Başka nasıl kullanırım;
  • Parfüm olarak bileklerime , kıyafetime sürüyorum.

  • Saça uygulanıyor deniliyor. - Hiç denemedim net bir bilgi edinince yazarım.- 

  • Çocuklar bitlenmesin diye tenleri ile temas ettirmeden bir damla yağı, yakalarına veya saç uçlarına sürüyorum.(Gerekmedikçe çocukların teniyle çok temas ettirmemekte fayda var)

  • Saf olduğu için yer silme suyuna 6-7 damla yeterli oluyor.

  • Defne yağını boğaz veya kulak ağrısında ağrı kesici niyetine de kullanıyorum.

  • Sıcak yağ sınıfına girdiğinden kas gevşetici özelliği de var.

  • Böcek gelmemesi için sprey haline getirip evin kıyı köşesine sıkınca eve girişleri ve çıkışları engellemiş oluyorum.

  • Sprey olarak hazırlanmış solüsyon, yaz mevsiminde sineklerden korunmak içinde doğal ve kolay bir çözüm oluyor.








Yorumlar