Bereketin Simgesi


Zeytin Yağı

                  

Geçmişten günümüze kadar zeytin ağacının kutsallığından, şifasından, bolluğu ve bereketinden söz
edilir ve edilmelidir. Özel bir ağaç olduğu yadsınamaz. Doğanın şifası bin bir çeşit.

Ne şanslıyım ki yaşadığım yer itibari ile istediğim doğal ürüne ulaşabiliyorum. Dallarında gördüğüm zeytinlerin sonrasında mutfağıma yağ ve kahvaltılık olarak geldiğine tanık olabiliyorum.

 Zeytin yağı deyince akla zeytin yağlı yemekler, salatalar gelse de mutfak haricinde de kullanılıyor. Mesela ilk aklıma gelenler;
  • Kızım hassas bir cilde sahip. Bu da benim daha özenli ve daha doğal çözümler geliştirmeme sebep oluyor. Ne yaptım dersiniz..Bebek konak temizleme zihniyeti ile saç diplerine zeytin yağı sürdüm ve kabaran tabakayı ince uçlu tarak ile temizledim. Kullanmamızdan 3 ay geçmiş olmasına rağmen tekrarlamadı. Tekrarlar ise ne yapmam gerektiğini bilmenin gönül rahatlığını yaşıyorum.
  • Antiseptik olduğunu için aynı zamanda çiçek bitlerinden korunmak için hazırladığım solüsyona ilave ediyorum. ( böceklerin ayakları kayıyor :D)
  •  Bağırsaklarım ile ilgili sorun yaşadığımda bir yemek kaşığı zeytin yağ içiyorum.
  • Cilt tahrişine de çok etkili, hem derinin yumuşamasını sağlıyor, tedavi ediyor, hem de tahrişi engelliyor.
  • Saf yağları seyreltmek istediğim zamanlarda baz yağ olarak kullandığım oluyor....Aklıma geldikçe detay veririm.

 Doğal Şifa Kaynakları sayfasından irtibata geçebilirsiniz.